portada da versión orixinal |
logo do século xx e a influencia da obra de Karl Marx e o movemento político que naceu dela nese marco temporal, Terry Eagleton repasa a súa conceptualización a principios do século xxi. Why Marx Was Right (2011) artículase arredor de dez "falsos" mitos ou representacións desta doutrina e a súa refutación; máis unha conclusión.
Marx tiña unha fe desmedida no individuo
e unha fonda sospeita acerca dos dogmas abstractos. Non perdía o tempo no
concepto dunha sociedade perfecta, receaba da noción de igualdade e non soñaba
cun futuro no que todos levaramos posta unha funda cos números da seguridade
social estampados nas costas. Era a diversidade, non a uniformidade, o que
anhelaba ver. Tampouco ensinou que homes e mulleres foran os xoguetes
indefensos da historia. Incluso albergaba máis hostilidade cara ao estado que
os conservadores de dereitas, e concibía o socialismo como unha afondamento da
democracia, non coma o seu inimigo. O seu modelo para unha vida boa baseábase
na idea da expresión artística individual. Cría que algunhas revolucións
poderían lograrse por métodos pacíficos e, de ningún xeito, se opuña á reforma
social. Non se centrou dun xeito reducionista na clase traballadora manual. Tampouco
concibía a sociedade en termos de dúas clases asperamente polarizadas.
para el a produción natural non era un
fetiche. Pola contra, cría que deberiamos desfacernos dela tan cedo como fose
posible. O seu ideal era o lecer, non o traballo. Se prestou atención de xeito
persistente ao económico, foi para diminuír a súa influencia sobre a
humanidade. O seu materialismo era totalmente compatible con conviccións morais
e espirituais fondamente asentadas. Non aforrou parabéns para a clase media, e
concibía o socialismo coma o herdeiro do seu enorme legado de liberdade,
dereitos civís e prosperidade material. As súas reflexións sobre a Natureza e o
medio-ambiente eran, case sempre, sorprendentemente avanzadas para o seu tempo.
Non ten habido un campión máis incondicional da emancipación feminina, a paz
mundial, a loita contra o fascismo ou a loita pola liberación das colonias que
o movemento político ao que deu lugar a súa obra.
tense noticia dun pensador máis
terxiversado?
Terry Eagleton |
Marx had a
passionate faith in the individual and a deep suspicion of abstract dogma. He had
no time for the concept of a perfect society, was wary of the notion of
equality, and did not dream of a future in which we would all wear boiler suits
with our National Insurance numbers stamped on our backs. It was diversity, not
uniformity, that he hoped to see. Nor did he teach that men and women were the
helpless playthings of history. He was even more hostile to the state tan
right-wing conservatives are, and saw socialism as a deepening of democracy,
not as the enemy of it. His model of the good life was based on the idea of
artistic self-expression. He believed that some revolutions might be peacefully
accomplished, and was in no sense opposed to social reform. He did not focus
narrowly on the manual working class. Nor did he see society in terms of two
starkly polarized classes.
He did
not make a fetish of material production. On the contrary, he thought it should
be done away with as far as possible. His ideal was leisure, not labour. If he
paid such unflagging attention to the economic, it was in order to diminish its
power over humanity. His materialism was fully compatible with deeply held
moral and spiritual convinctions. He lavished praise on the middle class, and
saw socialism as the inheritor of its great legacies of liberty, civil rights
and material prosperity. His view on Nature and the environment were for the
most part startingly in advance of his time. There has been no more staunch
champion of women’s emancipation, world peace, the fight against fascism or the
struggle for colonial freedom than the political movement to which his work
gave birth.
Was
ever a thinker so travestied?
Terry Eagleton Why Marx Was Right (2011), pp. 238-239
Ningún comentario:
Publicar un comentario